tisdag 18 januari 2011

Skopåse och god limpa!

I helgen som var så har jag klarat av ännu en punkt från min "framtida-projekt" -lista. Det blev en skopåse till mina dansskor. Jag valde ett brunt yttertyg, ett limegrönt foder och turkosa handtag - de färgerna matchade väldigt bra tillsammans med den uggla som jag sydde fast som applikation.



För att storleken skulle passa mina dansskor klippte jag tyget 25*35cm och det blev helt perfekt! Och för att få lite stadga i påsen/väskan så pressade jag mellanlägg på yttertyget och även i handtagen. Jag är mycket nöjd med påsen och nu har den fått följa med på två danser, hoppas att den håller länge! 
Jag har fått mycket beröm för den på de danser jag varit, så nu ska jag nog sy några stycken till. Dansfolket behöver snygga sko-påsar!  


Sirapslimpan jag bakade häromdagen gick hem hos min äldsta son, han älskar den! Med messmör på! Så nu är den också snart slut. Jag får se om jag hinner baka något imorgon, i så fall blir det nog den "vanliga" limpan som jag skrev om i detta inlägg.

Det finns så kallade "linky party" på vissa bloggar och jag försöker att vara med på några få av dessa ett par dagar varje vecka. Idag är jag med här och här med min skopåse!
(i kolumnen till vänster här i min blogg kan ni se länkar till de "linky-party" jag försöker vara med i) 

5 kommentarer:

  1. I love the colors you used for your shoe bag. They're so cheerful and match the owl applique perfectly.

    SvaraRadera
  2. I love love love this bag! I am not a dancer, but I can think of so many other things that I could use it for. I really enjoy your blog. Google Translator makes me laugh sometimes, but I get the important bits. You are very talented with your needlework and in the kitchen as well! I hope you can translate this. I suspect that your English is much much better than my Norwegian!

    SvaraRadera
  3. Well I just adore owls and the colors are great!!

    SvaraRadera

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!