fredag 14 januari 2011

Fullt upp!



Idag har jag hunnit med en hel del, det känns bra att ha sådana dagar ibland!


Bland annat har jag sytt 2 grytlappar till min kusin Anna, i och med att jag blev klar med dom så kan jag pricka av ännu en sak från min "framtida projekt" -lista. Hon ville att de skulle vara helt svarta, men jag la till lite grått tyg också. Jag sydde även på ett "A" som applikation och det var min första applikation jag sytt! Tycker att det blev snyggt. Som mellanlägg la jag in både frottehandduk och aluvadd, det isolerar bra mot värmen när man till exempel ska ta ut något från ugnen. 



"Happstavägens Hertha" är levererad till den nya ägaren - Little Tia. Dom blev förtjusta i den rosa lilla vovven! Little Tia syr väldigt fina saker och har bland annat en praktisk väska som man kan hänga på barnvagnen. En sådan väska skulle jag vilja ha! 



När jag kom hem bakade jag ett bröd tillsammans med Neo eftersom vi hade helt slut på mjukt bröd här hemma. Jag använde mig av mitt "grund-recept" och tog en persika passionsfrukts-jogurt och lite lingonsylt denna gång. Och eftersom jag älskar russin i bröd fick det bli 1dl russin också i degen. Vi hann inte äta någon smörgås ikväll utan det får bli till frukost imorgon.


Sist, men inte minst - har jag hunnit lacka naglarna. Äntligen! De har sett hemska ut sedan vi målade om väggarna i köket. Men nu är de fina igen! Jag fick ett fantastiskt nagellack av en kompis sedan hon varit i Florida. Hon hade köpt ett China Glaze - Limbo Bimbo till mig! Det är en så härlig färg!!
Fast jag skulle vilja ha fler av detta märke så jag kan göra fina färgmönster.

Nu är det dags att sova - det kommer en dag imorgon också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!