torsdag 6 januari 2011

Framtida Projekt

Framtiden är bokad! Med en hel del smått och gott att sy! Har hittat så många roliga tutorials på nätet! Tusen tack till er alla som delar med er av era mönster, tips och ideer!



Det finns såklart en uppsjö av dessa tutorials (beskrivningar), men tyvärr är det inte så många (som jag har hittat än) på svenska sidor. En favoritsida är Totally Totorials, där finns det hur många olika beskrivningar som helst! Bla för kviltning, sömnad, scrapbooking, smycken, målning, böcker, fotografering, decoupage och virkning, för att nämna några.

De projekt jag har på gång närmsta tiden är bland annat:

  • En rosa "Hubert" - mönstret kommer från en 70-tals bok jag har här hemma.
  • Ett "Mini Double Hour Glass" lapptäcke till min soffa uppe i stugan. Hade tänkte mig att göra det enligt denna tutorial som finns på Pleasant Home. Och då blir den i lila och vitt!
  • Svarta kviltade grytlappar där man kan sticka in händerna i (likadana som de röda på detta kort). Har skissat fram mönstret själv med inspiration från de man kan köpa i handeln.
  • Min son Neo har önskat sig påsar att lägga sina lego-byggsatser i. Och vad passar då bättre än att sy dom enligt denna metod som finns hos Skip to my Lou.
  • Och sedan tänkte jag ta å sy mig en skopåse, en snygg! I mina en av mina favoritfärger - grönt! Fast det är ingen klassisk skopåse, utan mer en väska, men jag tänkte använda den som skopåse. Här finns beskrivning på hur du syr den! Det finns en hel del fina beskrivningar hos Cluck Cluck Sew!
  • Och så småningom så blir det nog några ugglor. Den här kanske, eller varför inte denna, en miniuggla och kanske en med ben!! 


Dags att gå å sova om jag ska kunna börja med den rosa Hubert imorgon.
Förresten, har ni något bra tjejnamn på H som skulle passa den nya vovven? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!