tisdag 11 januari 2011

Happstavägens Hertha

Nu är hon klar - Happstavägens Hertha!

Här nedanför ser ni resultatet av omröstningen för namnet på den nya vovven.


Hilda           5 (20%)

Hedvig        3 (12%)

Harriet       5 (20%)
Hulda          3 (12%)

Hertha        8 (33%)


En skir, rosa söt liten vovve blev det och hon ska flytta hemifrån alldeles snart. Jag hoppas att den nya ägaren blir lika förtjust som jag i hunden. Blir nästan lite sugen på att sy en till mig själv också  så att Hubert får sällskap på soffan.  

Förutom Hertha har jag klarat av en sak till från min "Framtida Projekt" -lista. Jag och Neo hade en liten pyssel dag då vi sydde 3 st påsar. Han valde bland mina tyger och det blev ett i limegrönt, ett svart med vita små stjärnor och ett i vitt med bilar, fjärilar och blommor på. Den gröna påsen sydde han nästan helt själv sen blev han uttråkad och började rita istället. Han har redan fyllt påsarna med olika lego-byggsatser och det skulle inte förvåna mig om han vill ha fler snart. 

Min syster har äntligen kommit hem från Seattle, där hon varit i ca 3½ vecka. De har hunnit med att åka till Vancouver och se på NHL-hockey, men även en hel del shopping. De hade varit så snälla att tänka på mig och hade varit in på The Quilting Loft och köpt 2 st charm packs till mig! Så glad jag blev!
Jag fick en Sugar Pop by Liz Scott och en Fandango by Kate Spain!
Fandango by Kate Spain
Sugar Pop by Liz Scott
Nu ska jag bara komma på nåt fint att sy av dom också! Men det kommer att bli ett kärt besvär! Det kan till och med tänkas att jag tar några bitar från varje till ett och samma projekt! Kan man göra så? 

3 kommentarer:

  1. That doggie is precious! I admire your patience. I hate the stuffing process.

    SvaraRadera
  2. I saw this cute doggie tutorial and wanted to make two for Christmas, but unfortunately never got to it. Yours turned you adorable!

    SvaraRadera

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!