torsdag 27 januari 2011

Sjuka barn, men imorgon är det Fredag!

Denna vecka har det inte blivit mycket gjort inte, Stellis har varit sjuk hela veckan i hög feber och förkylning och sedan i förrgår har även barnen feber. Både Neo och Joel har hög feber, Neo har haft 40 grader och Joel ligger konstant runt 38,5-39 grader. Med Neo går det ju ganska bra med men med Joel är svårare, han är ju så liten, bara 5 månader. Jag vet nästan inte hur jag ska kunna trösta han.
Men nu hoppas jag att morgondagen blir bättre för att då har jag minsann tänkt att baka banankaka! Och det får bli ett recept från Leila än en gång, hon har så många bra recept. Men jag tror att jag tillsätter mörk hackad choklad också. Det brukar bli så goda kakor om man har både valnötter och choklad. *mums*  

Banankaka med valnötter 

  Ingredienser
1 dl strösocker
2 dl florsocker
150 g mjukt smör
3 st mogna bananer
2 st ägg
3 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
0.5 tsk malen kanel
0.5 tsk malen ingefära
50 g valnötskärnor
smör och ströbröd till formen


Gör så här

1. Sätt ugnen på 200 grader.
2. Vispa strösocker, florsocker och smör poröst och krämigt.

3. Mixa bananerna och blanda dem i smeten, tillsätt äggen.

4. Blanda de torra ingredienserna och vänd försiktigt ner dem i smeten.

5. Fyll en smord och bröad 24 cm i diameters kakform med löstagbara kanter.

6. Grädda kakan mitt i ugnen, i cirka 30-35 minuter.

Jag hoppas även att jag ska hinna sy klart två av mina WIP sko-påsar. Men jag kanske måste göra dom lite större, det kan ju vara så att någon har större skor än vad jag har. Men nu ska jag sova - God Natt! 

1 kommentar:

  1. I am so sorry you have sick babies! It is always so hard when you know that there is little you can do for them. But, time and rest are wonderful things. They will be all better in no time at all!
    your cake is so beautiful! I would like to pieces, please!

    SvaraRadera

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!