onsdag 29 december 2010

Näst sista middagen för i år!

Imorgon kommer min moster Immi med familj hit! Det är alltid lika roligt att umgås med dom eftersom vi inte träffas så ofta, sen så gillar grabbarna att busa med varann också. Men då är ju dilemmat, det här med maten. Vad ska jag bjuda på? Inte för att det egentligen spelar någon roll, men jag gillar att hitta nya goda recpet att laga mat efter. Så för årets näst sista middag har jag hittat ett enkelt pastarecept från en blogg

Krämig pasta med lövbiff och ädelost


4 port:                                                                     
400 gram pasta
ca 6 skivor lövbiff
4 schalottenlökar
1 vitlöksklyfta
1 liten tetra mellangrädde
salt och peppar
ädelost efter smak
1 kruka persilja



Koka pastan al dente (med lite tuggmotstånd). Hacka lök och vitlök och stek på medelhög värme i en stekpanna. Skär lövbiffen i strimlor och lägg i pannan. Salta och peppra. När köttet börjar bli genomstekt, häll över grädden. Smula ner en del av ädelosten i såsen (spara lite till dekoration). Hacka persiljan och blanda ner. Blanda till sist ner pastan och rör om. Smula över ädelosten och servera gärna på en varm tallrik!

Men jag funderar på att göra en gratäng av detta recept, dvs lite mer grädde och sen ner i en gratängform och strö över ost, in i ugnen och gratineras och sedan servera med en stor fin blandsallad! 

Som efterrätt blir det nog lite av julbaket:
Baileysfyllda biskvier, rullrån, cornflakeskakor och hemgjorda punchrullar! Mums! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!