söndag 19 december 2010

"Happstavägens Hilbert"

Valp nr 2 

Var på julmarknad för ett par helger sedan och hade "Hubert" med mig, mest bara för skojs skull, för att visa vad som går att göra av några små tyglappar. Då var det en bekant som tyckte att hunden var så söt att de också ville ha en. De är Berner Sennen-ägare och ville självklart ha hunden inspirerad av denna hundras!
Här kan ni kika in på min mosters hemsida och deras Berner Sennen-kennel Gangsterluvans!

Sagt å gjort så lovade jag att göra en och idag blev han klar: "Happstavägens Hilbert"!

"Fina" hundar har ju en tendens att ha vackra långa namn, där en del av namnet visar på ursprunget och kennel och sedan brukar ofta hundar i samma kull börja på samma bokstav. Och inte ville jag vara sämre, därav kom namnet "Happstavägens Hilbert"!

De nya ägarna blev nöjda och vem vet, kanske blir det fler "valpar"!

2 kommentarer:

  1. Åh vilken fin hund!
    En sån skulle jag vilja ha. Vad tar du för dem och vilka färger kan du sy i? Kan du fixa en i typ nå ljusrosa färger?

    /Erika (Little Tia)

    SvaraRadera
  2. Erika, ja självklart kan jag sy en till! Jag har några rosa/ljusrosa tyger hemma.
    De kostar 200kr! Hör av dig om du ät intresserad till mari_osterlund (at) hotmail.com

    SvaraRadera

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!