torsdag 3 mars 2011

"Första" Projektet!

Idag har jag sytt klart mitt "första" projekt med min nya symaskin! Det är så himla skoj, jag skulle kunna fortsätta hela natten och dagen och natten och dagen igen. Men det sägs att man måste sova också!  ;)


Jag började med ett litet projekt, ett "fika"-underlägg (aka "mugrug") i ett skogs-tema. Jag hittade så söta tyger med baby-skogs djur på i vår lilla tygbutik och det var precis "mina" färger så att jag var tvungen att köpa det. Och till djur-tyget köpte jag två olika matchande tyger som jag tänkte att "det här blir nog bra till något!" Inte visste jag då att det skulle bli en mugrug av dem. 


Jag har ännu inte klurat ut alla finesser och hur alla sömmar och sånt fungerar på maskinen, så därför har det blivit lite missar här och där. Men jag gillar resultatet i alla fall, rådjuret är så gulligt och dessutom så ser det "äkta" ut! Jag gillar inte när motiv på tyger ser fejkade ut eller inte motsvarar verkligheten, det vill säga om motivet försöker att vara så verkligehetstroget som möjligt (förstod ni det där? det blev så invecklat att knappt jag själv förstod vad jag menade). 


Men så här blev min första mugrug:


This post links to: Paisley Passions - Wandering Wednesday, Night Owl Crafting - Hoos got Talent?, Vintage Wanna Bee - Talent Tuesday, Creative Itch - Sew Cute Tuesday, Quiltstory - Fabric Tuesday, Sew Much Ado - We-did-it-Wednesday, Someday Crafts - Whatever Goes Wednesday, Lil' Luna - Link Partay and Sisters Stuff - Linky Party

2 kommentarer:

  1. I see you are putting your new "baby" to good use! I adore your "snack mats." I agree. If a motif does not resemble realistically what it intends to resemble, then I don't want to use it either!

    SvaraRadera

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!