måndag 21 februari 2011

Vår i badrummet!

I vårt badrum har samma gardinkappa hängt ända sedan min mamma å pappa bodde här! Och härom veckan blev jag less på den och kände att jag verkligen behövde något nytt! Något med lite mer färg! Den tidigare gardinkappan var en vit spets-kappa och i fönstret stod det blåa glasfigurer. Det kändes så tråkigt och så "inte-jag"!


Kastade bort de blåa glasfigurer och ställde in en nyplanterad "Hjärtan-på-tråd"-blomma i en rosa kruka och några matchande ljuslyktor. Min mamma har köpt ängeln i fönstret och den får hänga kvar som ett minne av henne då hon sedan en tid tillbaka gick bort i cancer.
Men vad skulle jag ha för gardin som matchade till detta då? Jag funderade å funderade och kom tillslut på att IKEA har fantastiskt vackra halvgenomskinliga färgglada gardiner. Men på IKEA fanns det bara färdigsydda gardin-längder....  äsch, jag köpte de ändå!


När jag kom hem sydde jag om en gardinlängd till en gardin-kappa och titta så fint det blev! Jag är väldigt nöjd och nu känns det så fräscht att gå in i badrummet igen!









PS. Min äldsta son ville klippa sig häromdagen, med ett krav - han skulle ha tuppkam!!! Hur skulle jag kunna fixa det? Men jag gjorde ett försök och så här nöjd blev han när jag var klar: 






Linked up to these Linky Parties:
Skip to my Lou - Made By You MondaysMaking the World Cuter Monday, Texas Monkey - All About YouSew Chatty - Made With Love Creative Itch - Sew Cute TuesdayLittle Eme - Tute Yourself TuesdayQuiltstory - Fabric Tuesday, Funky Polkadot Giraffe - Too Cute Tuesday and Vintage Wanna Bee - Talent Tuesday

3 kommentarer:

  1. Your bathroom looks great! You son, is adorable!!!!!

    SvaraRadera
  2. Your bathroom looks really nice and I love your son's haircut! Thank you for stopping by my blog, for your wonderful comments and for tweeting my cake! I am your newest follower, I loko forward to reading your future blog posts :)

    SvaraRadera
  3. Great job! It is always nice to have a room feel like our own!

    SvaraRadera

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!