fredag 25 februari 2011

Längtan!!!

Jag längtar SÅ mycket till måndag!!!
Det händer bara mycket roligt på måndag, för det första, börjar min Lappteknik kurs på måndag. Det ska bli spännande, lärorikt och roligt att kanske förstå allt från grunden och inte bara gissa sig fram bland alla begrepp och metoder som finns inom lapptekniken. 

Och för det andra hoppas jag verkligen att jag får min nya symaskin! Tänk att jag ska få en NY!!  Whooo hooo!    =)    Trodde inte att det skulle hända, men jag lyckades övertala min kära man att jag skulle få (köpa) en ny maskin till min 30:e årsdag (som egentligen var i september ifjol). Jag har funderat, testat, provsytt, jämfört maskinerna mot varandra och funderat igen. Men till syven och sist bestämde jag mig för en Singer Quantum Stylist 9960. Den känns alldeles lagom för mitt ändamål, sy lite lapptäcken, några gardiner, väskor och kanske några barnkläder. 






Men än jag fortsätter att sy med min mors gamla maskin och det senaste projektet var en ny necessär som jag sydde till en kompis när hon fyllde år nu i veckan. Det var till samma tjej som beställde sko-påsen med pingviner, så då tänkte jag att jag skulle matcha den påsen. Det blev en liten necessär perfekt för "en-natt-borta". När jag sydde den hade jag inget mönster utan jag improviserade och för att vara en "första-gångs" projekt lyckades jag ganska bra. 


Jag har några fler framtida projekt på gång också, bland annat ska jag sy nya gardiner till köket av ett tyg från IKEA. Tyget känns lite natur-inspirerat men ändå modernt. Och det är verkligen dags nu med nya gardiner i köket för att just nu hänger fortfarande jul-gardinerna kvar!! Oj oj! Och sen ska jag ju sy presenterna som jag lovade i "Crafty Challenge" tidigare i år. Jag har precis beställt hem tyg och väntar med spänning att få hem dem. Och då när jag fått tygerna kan jag även sy två andra gåvor till underbara vänner! 


Sen har jag suttit och läst massor med bloggar idag , vilken inspiration man finner överallt och vilka engagerade och kreativa människor det finns! Just nu orkar jag inte nämna några av mina favoriter från idag för att jag är för trött, men imorgon ska jag försöka sammanfatta min blog-läsning. 

2 kommentarer:

  1. Congratulations on your new machine! I hope it arrived in good health. I love that Ikea fabric. It is so fresh. I am going to have to see if they sell it in the USA.
    And that penguin bag is ADORABLE!
    I'm glad you enjoyed your Monday. I hope you have a happy Tuesday as well!

    SvaraRadera
  2. I love to sew, the machine looks great! Thanks for sharing I am your new follower. You can follow me back at http://showmemama.com. Make sure you leave a comment so I know you visited.

    Have a great weekend
    ShowMeMama

    SvaraRadera

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!