tisdag 16 oktober 2012

Härliga Rosa EB Ugglor!

Härom veckan fick jag en förfrågan om att sy en overall till en
liten tjej som har Junctional EB Herlitz är uppe i norrland. 

Glad att ännu en gång kunna få underlätta för dessa barn satte jag igång att rita ett nytt mönster på en overall, men ack så jag misstog mig. Det märks att det var ett tag sedan jag sydde dessa kläder för så gott som allt gick fel:

* Klippte för korta ben = blev inga fötter, det blev mudd istället  :-(
* Tänkte "fel" eftersom jag tänkte rätt och vände tygerna räta mot räta
    och sömmen blev inåt = sprätta sprätta! :-/
* Och kanske lite vid i modellen, men det får jag åtgärda tills nästa gång!

Men, slutresultatet blev riktigt bra ändå! 
Hoppas bara att den passar lilltjejen och att de vill ha fler overaller! 


Tyg: Ugglor och ränder från JNY
Mönster: grunden är från Ottobre, men omritat en del. Kommer att rita om mer tills nästa overall.

Har även hunnit med att sy två långkalsonger (tights) till Jojje och en "vinter" tunika till barnens kusin. 






Svårast just nu: att få tiden att räcka till! 
Bäst just nu: har hittat några riktigt bra grundmönster som jag vet funkar bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!