lördag 18 februari 2012

Alla Hjärtans-dag overall

De flesta firade Alla hjärtans dag med att ge bort presenter och laga god mat,
jag skippade allt det där! 


Dels eftersom min man inte är hemma, men dels för att jag tycker att det är ett "jippo" som har förstorats upp en hel del. Man kan vara snälla med varandra och visa sin kärlek ändå, utan en speciell dag!

Jag "firade" istället med att sy ännu en heldress till lilla Freja, med massor av hjärtan på! Tänkte att jag trots mitt "ogillande" måste hålla mig till temat. Nej skämt åsido, jag valde tyget dels för att det var en önskan ifrån Frejas mamma och dels för att det är så otroligt härligt mjukt och följsamt, att jag tyckte det skulle passa Freja perfekt. 


Mönster: Eget

Plus: Så härligt mjukt tyg!
Jag hoppas att Freja kommer att trivas i den!

Minus: Det tar mer tid än vad man tror att sy fast de där sista småbitarna och jag blev inte riktigt nöjd med kantningen denna gång.... 

Ikväll har jag även lyckats sy fast de muddar som saknats på sonens fodrade fleece tröja! Han är såå nöjd med mönstret på tyget! Och så var han med och bestämde lite hur jag skulle utforma självaste tröjan också. Han älskar att vara ute å leka och har då självklart handskar på sig. Men han tycker ofta att det blir knöligt under handskarna med tröjorna, så därför ville han ha långa muddar istället för ärm hela vägen ner. Smart ide! tyckte jag och gjorde som han sa! 





















Mönster: Sömnadsmagasinet 12/2011  strl 8år, dock utan hel dragkedja.
                     Jag gjorde en tröja med en liten dragkedja i halsen bara istället.
Tyg: Döskalle-fleece köpt på FB-sida, foder "Skepp Ohoj" jersey.

Plus: 1. Neo älskar denna tröja!  Jag tycker att det är rätt coolt också!
          2. Väldigt nöjd med de långa muddarna, för att undvika att det blir "knövligt" under handskarna.
Minus: Jag måste lära mig "på riktigt" hur man syr i såna här dragkedjor så det blir riktigt snyggt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!