söndag 13 november 2011

Nya "Fjärils"kläder

Nu är den första overallen färdig sydd och levererad till en liten fjärilstjej. Det känns roligt att kunna glädja och göra något för att underlätta lite grann för dessa barn med EB (epidermolysis bullosa).
Jag sydde overallen i samma storlek som Pennys sista overall och jag hoppas att den passade bra. Jag skrev ett litet brev om att de gärna får höra av sig med önskemål om ändringar så att nästa overall kan få bästa passform.





Annars så syr jag för fullt inför Julmarknaden på Billstagården den 26 november kl 11-16. Framför allt blir det mössor men även lite babyplagg, någon tunika och kanske några enstaka byxor för 6-7 åringar. Jag har fått hem så mycket fina tyger på posten och det kliar i mina fingrar och ideerna är många, hoppas att jag hinner med allt innan det är dags för marknaden. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!